wtorek, 12 listopada 2013

Artysta czy rzemieślnik a może pasjonat, czym jest artyzm?

Kim jest artysta? Największym artystą jest przyroda, Bóg, stwórca. A my tylko odtwarzamy, kopiujemy widoki, inspirujemy się.
A czy jesli komponujemy kartkę okolicznościową z gotowców, czyli gotowych elementów,scrapek, apilkacji pasmanteryjnych to jesteśmy artystami?

wg encykopedii
Artysta – osoba tworząca (wykonująca) przedmioty materialne, lub utwory niematerialne mające cechy dzieła sztuki.
Artysta – twórca tym różni się od rzemieślnika – odtwórcy, że swoje dzieła tworzy w oparciu o własną koncepcję, nadając im niepowtarzalny charakter. Dzięki temu dzieła znanych artystów rozpoznawane są bez potrzeby oglądania ich sygnatur.
W zależności od rodzaju wykonywanej twórczości wykonywany przez artystę zawód będzie nosił nazwę np.: artysta plastyk, artysta muzyk.


Po prostu twórzmy,odtwarzajmy, powielajmy, inspirujmy się, realizujmy się na tye na ile potrafmy w zgodzie z sobą i swoją duszą, poczuciem estetyki, wyczuciem smaku itd. rozwijamy się.


Poniżej ostatnia moja praca na pewno nie artystyczna? łatwa do odtworzenia, łatwa do wykonania. Ani papier nie jest moim projektem,ani sekretarzyk,więc gdzie jest tu artyzm?

Chciałaby aby osoby chetne wypowiedziały się w komentarzu na temat naywania artystami rzemieślników i odtwórców.






1 komentarz:

  1. BARDZO MNIE DZIWI FAKT, ŻE NIE MA KOMENTARZA POD TYM
    CIEKAWYM ARTYKUŁEM.
    DLA MNIE - JEST TO JAK NAJBARDZIEJ - TAK SZTUKA , JAK I ARTYZM.
    POKOCHAŁAM PANIĄ DOROTĘ KOPEĆ ZA TO, ŻE SWOIMI PRACAMI
    MNIE ZAUROCZYŁA. I JESTEM ZŁA, ŻE TELEWIZJA KATUJE NAS
    JAK NIE ŚPIEWANIEM TO OBLEŚNĄ KUCHNIĄ.
    A TAKIE UTALENTOWANE OSOBY JAK P.KOPEĆ POZOSTAJĄ W CIENIU.
    DLACZEGO TAK JEST NA BOGA?
    MOIM MARZENIEM JEST KIEDYŚ ZOBACZYĆ TĘ SKROMNĄ OSÓBKĘ NA EKRANIE. I OCZYWIŚCIE JEJ PRACE.
    O TAKICH ARTYSTACH CHCĘ SŁYSZEĆ.
    CIESZĘ SIĘ, ŻE JESTEŚCIE I SWOIMI PRACAMI PIEŚCICIE NASZE SERCA. DZIĘKI.

    OdpowiedzUsuń